تاریخ انتشار : یکشنبه 11 خرداد 1404 - 12:39
کد خبر : 133029

فرهیختگان گزارش می دهد؛

کمپین تبلیغاتی مشکوک

کمپین تبلیغاتی مشکوک
بعد از «تاسیان» حالا نوبت سریال «سووشون» در شبکۀ نمایش خانگی است که با یک فرایند عجیب به شکل رایگان تبلیغ شود

جارستان: ساعت حدود چهار بعدازظهر جمعه ۹ خرداد است که نماوا مسدود و «سووشون» توقیف می‌شود. عقربه ساعت‌شمار یک عدد جلوتر می‌رود و مرکز رسانه قوه قضائیه بیانیه صادر می‌کند: «به دلیل عدم دریافت مجوز‌های قانونی توقیف شد.» سه ساعت بعد نماوا نقطه آخر متنش را می‌گذارد و می‌گوید: «ما بیست دقیقه از سریال را حذف کردیم. گیر ساترا سر ۱ دقیقه و ۲ ثانیه بود.» ساترا منتظر است صبح شود. صبح شنبه ساترا هم بیانیه می‌دهد: «از همان اول هم مجوز نداشتید.»

 

«بماند که آنچه در قسمت اول به‌نمایش درآمد به‌دلیل ممیزی آشکار، آن‌چیزی نبود که ما با تمام وجود ساخته بودیم. بخش‌هایی از روایت، از صداقت افتاد. صحنه‌هایی که باید دیده می‌شد، حذف شد، محو شد و بی‌صدا شد.» این حرف‌های نرگس آبیار است که روز گذشته منتشر شد. جمعه بعد از توقیف سریال هم نماوا در بیانیه‌ای که منتشر کرد، نوشت: «سریال سووشون، به‌خاطر طولانی شدن روند اصلاحات ساترا گرفتار تعلیق عرضه شده بود و حالا که عرضه شده چنین گرفتار محدودیت می‌شود‌. درحالی‌که به تمام تعهدات عمل شده و علی‌رغم حذف حدود ۲۰ دقیقه از سریال(!) گرفتار اختلاف سلیقه‌ای تنها بر سر ۶۲ ثانیه شده…»

 

این حرف‌ها را کنار هم بگذاریم، می‌رسیم به اینکه این صحنه‌ها ساخته شده و طبیعتاً نمی‌شود از آن ۶۲ ثانیه هم خیلی دفاع کرد. اما نفع این کش‌مکش‌ها را چه کسی می‌برد؟ دوباره برگردم به همان بخش اول و کسانی که از همان دقایق اولیه انتشار این سریال و یا حتی با پخش تیزر‌های آن، شروع به تخریبش کردند. باز هم باید تکرار کنم که این صحنه‌ها و ساخت آن حتماً قابل دفاع نیست و نخواهد بود و تنها کسانی از آن نفع می‌برند که می‌خواهند فضای فرهنگی کشور را تنگ کرده و در همان دایره خودشان این فضا را تعریف کنند. همان‌ها که برخی کنش‌هایشان را در فضای مجازی دیدیم که از محدودیت و حذف و توقیف می‌گفتند!

 

دوستی می‌گفت اگر می‌خواهی محصولی را تبلیغ کنی، یک کمپین برعکس برای محصولت بگذار. همان حتماً جواب می‌دهد. این را بگذاریم کنار اتفاقی که برای تاسیان افتاد و این بار برای سووشون تکرار شد. توقیف و بیانیه‌سازی و بعد هم مطمئناً دوباره مجوز گرفتن برای ادامه پخش سریال. انگار همه با هم هماهنگ می‌کنند تا کمپینی را برای یک سریال برپا کنند. کمپینی رایگان که طبیعتاً تنها نفعش برای سازندگان سریال است و درنهایت منجر می‌شود به بیننده‌هایی که تا الان اسمی هم از این سریال نشنیده‌اند و اصلاً نمی‌دانند پخش‌کننده آن چه کسی است، اما دنبال دیدن سریال می‌افتند. باور ندارید؟ به ۱۰ خبر آخر خبرگزاری‌ها نگاهی بیندازید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.